Този двуместен апарат повече напомня не автомобил, а лек самолет, но е в състояние легално да се движи по магистралите за общо ползване. Крилата му автоматично се сгъват, а тягата им се преразпределя към водещите колела. Развитието на концепцията до идеята за серийно производство може да бъде наречена еволюция
Летящият автомобил Transition, излетял за пръв път преди повече от година, е направил още няколко крачки към пазара. Създалата този уникат американска компания Terrafugia наскоро е информирала за организация на производствени мощности в градчето Уобърн в Масачузетс, където е базирана и самата фирма. Броят на поръчките вече е достигнал 70, а на желаещите да се запишат, се предлага да внесат аванс от $10 хиляди.
Между другото, през предишното лято на шоуто по експериментална авиотехника AirVenture 2010 в Ошкош (Oshkosh), щат Висконсин, Terrafugia е представил проект и характеристики на второто поколение на своя летящ автомобил. Докато първият автомобил на фирмата радвал публиката на авиошоуто, американските инженери описвали достонствата на „подобрения” модел , който и ще се произвежда серийно. Новият модел също се казва Transition, но му е поставена добавка Proof of Concept (доказателство на концепцията). При него крилото е с оптимизиран профил и механизъм за сгъване, работещ по-плавно, окачването на колелата е независимо, а сензорния дисплей на арматурното табло е с интуитивен интерфейс.
Новият Transition прилича на стария, и заедно с изправената „муцунка” повече се брои за автомобил. Теглото на апарата е 440 кг, а натоварването – 210кг. Размерът му на земя е: дължина - 6 метра; ширина – 2,3 метра, а височината - 2 мерта. При превръщане в самолет се променя само ширината - размахът на крилете е 8 метра. Мощността на двигателя е 100 конски сили. Максималната скорост на полета е 185 километра в час. Дължината на полета е 787 км, а сължината на пистата - 518 метра. Разходът на гориво във въздуха е 18,9 литра на час, а на шосе - 6,7 литра на 100 км, при скорост 105км/ч. Обемът на резервоара е 87 литра.
Апарата е проектиран през 2006 година , като прогнозната му цена е била $148 хиляди, като е трябвало да достигне до потребителите през 2009 , но за сега това е отложено за тази (2011) година, а обявената цена е вече $194хиляди.
Американската компания нарича Transition „годен за пътищата летателен апарат”(Roadable Aircraft). Това ще рече, че има подходяща осветителна сигнализация и умерен разход на гориво.
Предполага се, че цената на това удивително превозно средство ще достигне $200-250 хиляди, но тя ще бъде уточнена по-късно. За информация: лек двуместен винтов самолет в САЩ може да се купи примерно за 110 хиляди долага, но с него не може да се пътува по автомобилните пътища.
Все пак двойното приложение на летящия автомобил и безпроблемния преход от пистата на летището до вратата на дома Ви са много привлекателни, не мислите ли ?...
Transition от първо поколение показал, че м
оже да лети За наследника му било важно, за да има успех на пазара, да бъде официално класифициран като лек споретн самолет, а и да може да играе ролята на автомобилмакар и не универсален). Колкото и да се стремели инженерите да намалят теглото му при излитане, то останало с цели 50 кр повече от допустимите 600. Направено било изключение за „трансгормиращия се самолет”, за да бъде той безопасен и като автомобил.
През 2013 година компанията има намерение да увеличи щата на работещите в производството , но това ще зависи от предполагаемия ръст на търсенето, и най-вече от реакцията на първите купувачи.
Няма коментари:
Публикуване на коментар