
Тези мрачни бетонни постройки са започнали да се появяват са започнали да се появяват по крайбрежието на Великобритания през 1915 година. Целта на тяхната поява е била оповестяване за въздушни набези. Звуковите огледала не са кой-знае колко на брой, защото само след няколко години се появили първите радари .

Голяма част от звуковите огледала представлявали големи бетонни чинии във формата на парабола или полукълбо, разположени под неголям ъгъл към небето, управлявани от оператор, който работел в специална стая, разположена зад или под „чинията“. Огледалото отразявало отразявало звука на двигателите на самолетите в голям микрофон, поставен във фокуса на огледалото, което позволява на оператора да оценява разстоянието и направлението на приближаващите се летящи обекти.

През 1930 година военните също решили да построят звуково огледало под формата на 60-метрова стена. Тази структура позволявала самолетите да бъдат по-точно чувани, още когато се намирали на 10 км разстояние(при хубаво време) с невъоръжено ухо. Ако операторът използвал микрофони, то далечината, на която били „улавяни“ самолетите, била 32 км.


Първоначалният план бил, да се поставят огледала-стени по цялото крайбрежие: по двойка звукови огледала през всеки 40 км. Само че през тридесетте години се появили първите радари, а самолетите станали толкова бързи, че звуковите огледала не можели вече да дават своевременно достоверни сведения за приближаващата заплаха. Военните изоставили тази идея и изоставили съоръженията, много от които и до сега се извисяват по протежение на югоизточното крайбрежие на Великобритания

Преди няколко години британската художничка от датски произход Лиз Отоджена замислила проект, в хода на който ще бъде построено съвременно звуково огледало, по-точно 2 огледала на двата бряга на Ла Манша. По думите и , към всяко от тях ще бъде пристроена площадка, а туристите от двете страни на канала ще могат да си общуват, без да използват електроника, а само чрез устройството, проектирано преди около стотина години, на базата на интересна и нестандартна идея на Джефри Пайк.

Няма коментари:
Публикуване на коментар