Корпоративни правила или нелепи шеги на шефовете?...
Какво ли само не измисля ръководството, за да повдигне корпоративния дух, работоспособността и мотивацията на своите подчинени! Само че не винаги такива „хрумки” изглеждат нормално... Интересно, какво мислят работещите във фирмите, с които се провеждат такива нелепи експерименти и дали има полза от прилагане на глупави првила?...
Най-своеобразните корпоративни правила:
Почетно място трябва да се отдели на японците, защото те обичат и умеят да работят. Но на ръководителя на фармацефтичен комплекс се сторило, че рабостоспособността им е ниска, а и задължително трябва да умеят да пеят... През всеки 3 часа работещите там са принудени да учат оперни мотиви и то не как да е, а с педагог. Според шефа ,благодарение на тези прекъсвания, в „певческия” колектив се повишава тонуса и интереса към работата.
В Тайван ръководител на фирма, занимаваща се с продажба на холандско сирене и сметана решил, че на подчинените много ще им подхождат националните холандски обувки – кломпи (дървени). Нали си предствяте, как „европеизираните” тайванци крачат в дървени обувки...
От изумителните корпоративни правила не изостават и американците. Служителите на американските компании са много загрижени за доброто си име и чест. За да избегнат двусмислените шеги груби намеци, те се обръщат един към друг със „сър” или „мадам” , и си говорят само на Ви.
Изумителни са и задължителните сутрешни петминутни прекъсвания, когато работниците разказват интересни истории и анекдоти. Ръководството смята, че това помага, да се избегне текучеството на кадрите.
Началник на местна търговска фирма в Англия научил от психолози, че разказите на работещите за своите деца, домашни животни и други неща от подобен род, много добре премахват умората и стреса. Сега работниците задължително си разказват помежду си поне една такава история дневно.
В корпоративните фирми в Сингапур са въели едно много важно, и най-вече, не прекалено абсурдно правило. Всички служители по сигнал спират работа и точно 6 минути разговарят и пият кафе. Много е интересно, как може за толкова време да се изпие едно горещо кафе, че и да се разговаря за нещо...
От тук нататък корпоративните правила стават все по-интересни и нелепи! Убедете се сами... Например да поговорим за французите. От тяхното нововъведение май доста хора не биха се отказали!... В една от френските фирми всеки ден се провежда десетминутен курс по сексуално общуване! И това ако не е стимул за работа...
В Германия пък, в мебелна фирма, три пъти седмично се провеждат учебни тренировки за действия при пожарна опасност. Това може някога и да потрябва, но все пак там се произвеждат мебели, а не взривоопасни вещества...
В това отношение не изостават и в Япония, а там даже са отишли по-далече. Всеки ден електронна корпорация за 8 минути се превръща в полигон за газова атака. Навярно това корпоративно правило завинаги е сродило служителите с противогаза и пакета за спешна медицинска помощ...
Ако трябва да се определи лидер, това би била компания за производство на женско бельо. Май ще има доста желаещи да сменят работата си, когато разберат за нововъведението... За работа се наемат само мъже, които преди началото на работното време задължително трябва да прегледат „Плейбой”, както се казва, за по-голяма мотивация при общуването с клиентките... По разбираеми причини няма да съобщим местонахождението на тази фабрика... ))
0 коментара:
Публикуване на коментар